Partners

Esther Brasser

Haarlem Marketing

Haarlem Marketing is de citymarketingorganisatie van de stad Haarlem en actief op het gebied van marketing, communicatie en informatievoorziening. Haarlem Marketing speelt een belangrijke rol in het profileren van Haarlem als toeristische en zakelijke bestemming. De stichting zet zich in om het merk Haarlem te laden en het onderscheidende imago van de stad zodanig te versterken, dat er meer bezoekers komen, bewoners trotser zijn op hun stad en het bedrijfsleven kan floreren, met als resultaat economische spin-off voor de stad. Dit wordt gerealiseerd in samenwerking met publiek-private partners. VVV Haarlem is onderdeel van Haarlem Marketing.

Missie en positionering

De missie van Haarlem Marketing is om Haarlem op de kaart te zetten als de onvermijdelijke bestemming voor levensgenieters. Dit geldt voor de doelgroepen bewoners, bezoekers en bedrijven. De kernpropositie ‘wereldplek met een menselijke maat’ is leidend voor de positionering van Haarlem als een comfortabele woon- en werkstad, aantrekkelijke reisbestemming en een kweekvijver voor creatief talent. De legitimatie hiervoor is onder andere de unieke ligging nabij Amsterdam, Schiphol, natuurgebieden, zee en het hoogwaardige cultuur- en winkelaanbod.

 

 

INTRODUCEER MIJ